ANKETA: Cooldown.cz je na světě. Čemu se budeme věnovat a o čem chceme psát?

Po půlroční pauze jsme zase ve hře a spouštíme Cooldown.cz. Jak jsme již naznačili v úvodním článku, nechceme dělat další řadový herní web s opsanými novinkami a narychlo uplácanými recenzemi. Takových je v Česku více než dost, nejčerstvější zprávy z herní branže tedy hledejte jinde. Co od nás ale můžete očekávat? Oni vám to redaktoři Cooldownu řeknou sami…

Fajn, máme tedy web. Kterým tématům se budeme věnovat? O čem chceme psát?

Viet Tran

Některé věci mi prostě nechybí. Po půlroční pauze, během níž jsem pomáhal několika českým hrám, mě zase čeká hromada textů ke korekturám, tahání opožděných článků z redaktorů, úmorné shánění her a nespočet dalších strastí, plynoucích z šéfování dalšího herního webu. Navíc s vědomím, že Cooldown.cz nevygeneruje ohromnou návštěvnost či pohádkové výdělky. Přesto jsem se do nového projektu znovu vrhl po hlavě – konečně mám totiž pocit, že tohle hřiště je plně pod naší kontrolou a že na něm můžeme hrát podle vlastních pravidel, aniž bychom se měli bát červené karty.

To nejdůležitější o konceptu webu Cooldown.cz jsem již prozradil v úvodním článku, o čem ale budu psát konkrétně já? Pravda, kvůli administrativním záležitostem (a škole a práci a chystání se na studium v Japonsku) mám na psaní ještě méně času než kdy dříve. Na rozdíl od předchozích webů už ale naštěstí nemusím každý den kontrolovat a sypat jednu novinku za druhou a můžu se věnovat zajímavým tématům nikoliv z povinnosti, ale jen tak pro radost.

Že mám často chuť komentovat aktuální dění na herní scéně (či sáhodlouze polemizovat s některými názory herní komunity), jste si už jistě všimli v naší fandovské skupině. S webem se už můžu pustit do kritických komentářů bez jakýchkoliv omezení a ještě víc se vyrochnit ve své myšlenkové bažině.

Texty věnující se méně známým českým hrám už piluju nějaký ten pátek, o ně se ale budeme dělit s dalšími kolegy. Mimo to mám v šuplíku nachystané články o uživatelských modech, analýzy a tematické speciály k mým oblíbeným franšízám či pár notně ujetých textů, ve kterých naplno vypustíme do výběhu svou kreativitu a hobohumor. Bude to punk. A až zdrhnu do Japonska, možná něco vyplodím i tam…

David Řasa

Upřímně. Chci obětovat všechen čas, aby z Cooldownu nebyl jen další druhořadej herní web podle stokrát okoukané šablony, ale think tank herních hodnot. Nechci psát nudný novinky, vyhnout se překládání článků ze světových herních médií, utnout kopírování tiskových zpráv. Šmitec. Teď nastává nová éra článků, který vás pobavěj, ale i poučí. Článků, ve kterých pokaždé necháme i něco vlastního.

Tak fakt upřímně. Jak nám naše vize pošlapou v reálu, prozradí až čas. Nápadů je dost, času a energie méně. Za sebe vám chci nabídnout články, v nichž uvidíte hry i z jiného pohledu, než jste zvyklí. Dozvíte se o hrách, ba celých žánrech, o kterých jste možná neměli ani ponětí. Počítám s tím, že to nebudou nejčtenější texty (kdo dočtete Hry v politice a politiku ve hrách do konce, blahopřejte si za výdrž), ale stejně je napíšu. Proč? Protože ty hry si to prostě zaslouží.

Tom Mlejnek

Přiznám se, že ze začátku tolik psát nebudu. Cooldown teprve spouštíme, určitě bude potřeba doladit pár much, dát o nás vědět světu a podobně. Takže se primárně budu věnovat technickým věcem, sockám a případně správě webu. To ale neznamená, že nějaká témata už na papíře nemám.

O hraní počítačových her už moc ale psát pravděpodobně nebudu. Jak z časových, tak z komfortních důvodů, přešel jsem totiž na mobilní hry. Jasně, někdo může namítat, že na telefonech nejsou plnohodnotné tituly – samotného mě ale překvapilo, kolik je tam povedených pecek. A právě ty vám chci ukázat.

Co se týče témat, chtěl bych si zkusit napsat konečně komentáře. Ve škole je pořád dokola drilujeme, tak snad nějaký můžu vypustit i naostro. Jinak mě vždy bavila herní scéna obecně. Takže chci psát nejenom o hrách, ale především dělat rozhovory s lidmi z herní branže nebo reportáže z akcí. Jo, a samozřejmě nemůžu zapomenout na aprílové články – na ty se vždycky těším celý rok.

Ondra Pešek

Jelikož jsem oproti ostatním členům redakce pořád v beta-verzi života (ha, trapný nerdský vtip v první větě, jsem to vtipálek), nečekejte ode mě tedy nostalgické výlety do dob prvního DOOMa a podobně. Nějaké ty retro články ale přesto vyprodukuji, pár oblíbených titulů z první dekády mám.

Jak jste se mohli v mém biu dočíst, mám komplikovaný vztah k Ubisoftu, proto se rozhodně můžete těšit na kousky na toto téma. Výhodou u mě je, že mám ještě na střední relativně čas, proto se rád postarám o některé recenze velkých titulů.

Na start Cooldownu jsem se těšil, je to něco opravdu nového a čerstvého a mám celkem jasnou vizi toho, jak bych v rámci tohoto projektu chtěl tvořit. Doufám proto, že se tuhle vizi podaří naplnit.

Patrik Dvořáček

Takže ahoj, ahoj, ahoj, já jsem Patrik. Mám rád dlouhé procházky, jsem přátelský k dětem, čistotný a občas si také rád zahraju nějakou tu hru. Pácháním zločinů proti obecné slušnosti a v krajních případech i lidskosti v podobě novinek, recenzí a občasných vtípků na našeho šéfredaktora se zabývám již od dob Battleforce. Právě v době mého příchodu se zařízly oblíbené servery. Ne, já za to nemůžu. Fakt ne.

Pro naše Chlazení dolů mám v plánu tunu článků o tom, proč by v Arkane Studios měli udělat Dishonored 3, v Klei Entertainment zase Mark of the Ninja 2 a proč by Ken Levine měl dostat neomezenou finanční injekci na svůj další projekt. Občas bych zabrousil i do aktuálních témat, těch nejvytříbenějších memů či ujetých indie her. Přeci jen indie a ujetí jsme vlastně taky.

Adam Dvořák

Jsem sice už staršího ročníku, ale svět kolem her mě baví pořád. Rád bych jednou za čas napsal nějakou tu recenzi, a nemusí jít jen o herní. Vždyť svět filmu je oddělen od toho herního tenkou papírovou izolepou, která se trhá už při jemném poryvu větru. Také bych tu a tam přidal něco málo o mém boji se stále více složitějšími herními mechanismy. Holt nejsem nejmladší, tak mi to odpusťte.

Ale hlavně se budu snažit přispívat k tomu, aby Cooldown byl stále lepší a lepší. K tomu mi dopomáhej bůh a všechny ostatní sci-fi postavy.

Martin Chlup

Z dob původního projektu jsem se zaměřoval pouze na recenze, ale jsem člověk mnoha názorů a moje stinná hobostránka by se taky ráda předvedla. Dále jsem sběratel (takový ten, co nemá místo v obýváku, protože 90 % místa zabírají sošky a 10 % postel, kde se stejně povětšinou válí nějaká kozatá č***a). Co tedy ode mě očekávat?

Primárně se budu zaměřovat na recenze, abyste se vyhnuli špatným hrám a zahráli si jedině ty božské pronadhry, protože sypačoviny moc recenzovat nechci. Hraju pouze na konzolích, zaměřím se na skvosty herní scény, které budu servírovat labužnickými slůvky vložených z mých úst do písemné podoby.

Rovněž rád posloužím jako průvodce sběratelstvím, kde vás budu upozorňovat na zajímavé kousky ze světa sběratelek, sošek či merche. Občas si dáme taky nějaké to retro a podíváme se na starší edice.

A pokud bude hodně špatně, dostanete možnost si přečíst nějaké ty splašky či vulgární názory s dávkou hobohumoru. Samozvaný hobolord promluví a přispěje svou troškou do kanálu herní scény. Pozor, čtěte jen na vlastní nebezpečí.

Anketu tradičně zakončíme otázkou na vás. Máte nápad na zajímavé téma, kterému bychom se mohli (nebo měli) věnovat? Nebo byste si naopak chtěli střihnout vlastní článek? Dejte vědět!

Autor:
Jsme mladí, bez peněz a v depresích, hry nám ale pomáhají se s tím vším vyrovnat.

Napsat komentář