Vkročili jsme do roku 2019. Teda až na kolegy z asijské části polokoule, ale i oni se dočkají. S novým rokem přicházejí nové nápady, mezi nimiž patří i pravidelná pondělní anketa, v níž redaktoři budou ventilovat své názory na aktuální témata či odpovídat na stupidní otázky. Klidně se přidejte!
Kdybyste si na letošní rok mohli od herního džina vymodlit jakoukoliv dosud neoznámenou hru nebo rovnou novou herní sérii, která by to byla?
Radek Chuděj: Malazan Book of the Fallen
Už roky tajně doufám v to, že se najde šikovné herní studio, které dokáže tuto mnohodílnou fantasy parádu přetavit do videoherní podoby. Samotní autoři knižní ságy Steven Erikson a Ian C. Esslemont sice dostávají celou řadu návrhů od herních vývojářů, ale ty jsou tak hloupé a nedotažené, že jsou vždy smeteny ze stolu. Kanadská dvojice prostě nemá zájem o béčkovou hru, a proto si všechny koncepty pečlivě promýšlí.
Tak nevím. Možná by to chtělo trošičku pošťouchnout. Bral bych kratičký seriál – nic velkého – stačí jen pár dílů na ochutnávku, aby světová herní produkce konečně pochopila, že mají na dosah ruky další zlatou žílu. Ehm… koukám na vás dámy a pánové z Netflixu! Buďte tím pomyslným malazským šťouchancem.
Viet Tran: Star Wars: Knights of the Old Republic 3
Já vím, že studio BioWare už dávno není taková elita jako před dvěma dekádami, a vím, že EA coby vydavatel situaci spíše zhoršuje, ale kurde. Házel bych peníze na monitor za pokračování Knight of the Old Republic. Chci zpět do Staré republiky, chci hutný singleplayerový zážitek s cápky v pyžamu a šermování se zářivkami.
A hlavně chci konečně pořádnou, vyladěnou a důstojně vydanou Star Wars hru, která doprovodí letošní závěr filmové trilogie. Cože, Anthem? Sorry, nezaujal. Únor bude patřit Metru.
David Řasa: Combat Pillows 2
Do každého nového herního roku se snažím dívat s mírnou dávkou zdravého skepticismu, jako realista, bez nějakých přehnaných očekávání. Letos tedy netrpělivě očekávám vydání největší české hry, kterou tajně sponzoroval Petr Kellner a ve vývoji byla neuvěřitelných 10 let. Půjde o online persistentní FPS-RPG z dystopického světa, kde vlivem nepovedeného vědeckého experimentu povstanou agresivní polštáře, téměř vyhladí lidstvo a povedou nelítostnou válku proti sobě.
Příběh bude adaptací nedávno objevené poslední knihy Karla Čapka, Válka s Bulánky, o PvP se postará opět studio SleepTeam a hra vyjde kompletně v češtině a nikdy nebude vytvořen anglický dabing. Méně pravděpodobnější možnost a tajné přání snílka ve mně je potom říjnové vydání Titanfallu 3.
Ondřej Pešek: Deus Ex: Mankind Divided 2 / Human Revolution 3
Ačkoliv nás již brzy (heh) CD Projekt Red oblaží svou vizí kyberpunku, neustále se mi v koutku mysli připomíná uzavření trilogie s Adamem Jensenem v hlavní roli. Ačkoliv druhý díl rebootované série Deus Ex nezažil úplně hladký start, pořád se alespoň v mých očích se jedná o jeden z nejlepších titulů roku 2017.
Navíc byl konec Mankind Divided natolik otevřený (mnohem více než u Human Revolution), že se někde v nějakém montrealském šuplíku musí válet alespoň synopse scénáře třetího dílu. Alespoň oznámení, prosím, Square Enix…
Tom Mlejnek: Diablo II „Immortal“
Žádné Diablo Immortal od Číňanů, ale stará dobrá dvojka. Jakkoli Diablo II na telefonu může znít bláznivě, podle mě by to fungovalo. Nedávno jsem na mobilu dohrál Titan Quest a s ovládáním či optimalizací jsem neměl sebemenší problém.
Navíc mě to utvrdilo v tom, že diablovky mobilní platformě zkrátka sluší. Ještě zprovoznit multiplayer, nahrát nový obsah jako Median XL anebo klidně zlepšit grafický kabátek – a budu nad míru spokojen. Vím, že to je jen zbožné přání a Blizzard pro nenáročné hráče raději udělá rychlokvašku, která stejně vychází ze třetího dílu (a ten má bohužel s původní značkou máloco společného). Vždycky tu ale máme naději v podobě tvůrčích fanoušků.
Patrik Dvořáček: Mark of the Ninja 2
Je mi jasné, že v Klei Entertainment mají momentálně plné ruce práce s Griftlands, avšak mé přání není úplně nepodložené. Loni v říjnu jsme se přeci jen dočkali remasterované verze původního Mark of the Ninja. A přestože se jedná o vyloženě 2D kousek, mohou vývojáři čerpat inspiraci z dalších stealth akcí, které se po původním vydání před více jak šesti lety vyrojily. Lepší umělá inteligence? Proč ne! Větší a futurističtější levely? Jasně! Cestování časem? No… zase bych to raději nepřeháněl.
A kterou hru či herní sérii byste si vymodlili vy? Napište nám do komentářů!