ANKETA: Líbí, nelíbí? Co říkáte na design PlayStationu 5 a odhalené hry?

Nová generace konzolí se nezadržitelně blíží i přes menší celosvětové zdržení. Podoba a pár her pro hranatý Xbox Series X byly představeny již před nějakou dobou a dalších novinek se dočkáme v červenci, Sony si svou konzoli schovávalo na uplynulý čtvrtek. Během online prezentace jsme se kromě trailerů na očekávané i neočekávané tituly dočkali také odhalení vzhledu PlayStationu 5. Nabízí se nám proto hned dvě otázky:

Co říkáte na design PlayStation 5? A co odhalené hry, které kousky se vám líbily?

Patrik Dvořáček

Co se týče vzhledu PlayStationu 5, nazval bych tomu zhnusením na první pohled. Už od odhalení ovladače, který vypadá spíše jako levná kopie toho xboxového, se mi nový designový jazyk nové generace od Sony zdaleka nelíbí. Nejde ani tak o křivky nebo barevnou kombinaci, ani jedno na konzoli na rozdíl od ovladače moc vadit nebude, na PS5 je největší problém nesmyslná rozhodnutí. Blu-ray mechanika vypadá jako neoperovatelný nádor, jenž Mark Cerny přilepil až na konci vývoje, a křídla na vršku vypadají křehce a nejspíše nemají ani praktické využití. Nejraději bych měl vršek ucelený a se silnějším chlazením nebo aspoň dalším USB portem.

Hry samotné mě také moc neuchvátily. Musím uznat, že mě mile překvapila odhalení kousků jako Stray, Resident Evil VIII: Village, Kena: Bridge of Spirits, třetího Hitmana i Solar Ash, nic z toho ale není důvod ke koupi PS5. Všechny tyto tituly vychází minimálně i na PC. Co se týče ryzích exkluzivit, Spider-Man: Miles Morales není vytouženým sequelem, Horizon 2: Forbidden West do pěti let nejspíše přistane na Steamu, Demons Souls možná také a Grand Turismo 7 se Sackboy: A Big Adventure nejsou zrovna přesvědčivými taháky pro koupi nové konzole.

Vrcholem večera tudíž byl Deathloop od mých milovaných Arkane, kteří mě ani tentokrát nezklamali. Což o Sony říct nemůžu.

Ondra Pešek

Přijde mi, že design PS5 obecně hrozně polarizuje. Buď se někomu hrozně líbí, nebo se cítí jako Patrik a přijde jim hezčí už i lednička od Phila Spencera. Já patřím tak nějak mezi tyto dva tábory. Konzole mi nepřijde ošklivá, ale nejsem z ní ani kdovíjak odvařený. Spíš než jako kus hardwaru vypadá jako křehká soška, do které někdo omylem udělal díru na diskety. Křidélka se mi líbí, ovladač mi nepřijde ošklivý a mechanika se zamaskuje, když si člověk koupí černou variantu. Lehce brutalistní design PS4 se mi ale líbil mnohem víc a troufnu si tvrdit, že je i nadčasovější.

Hry. Tady stačí jeden název. Horizooooooon Forbidden Weeeeeeeeeeeeeeeeest. Zero Dawn je jednou z mých nejoblíbenějších her vůbec a pokračování vypadá jako ta správná evoluce. Těším se na ukázku gameplaye, abych viděl, kam se vývojářům z Guerilly povedlo hru posunout. Teď ale k dalším titulům. Začal jsem od konce, přesuňme se tedy zpět na začátek.

Spider-Man: Miles Morales si asi zahraju rád, původní hra mě moc bavila. Ke stropu z nového Spideyho ale neskáču. Po Horizonu mě tak asi nejvíc zaujal remake Demon’s Souls. Bluepoint předělávky umí a atmoška From Software z traileru teče proudem. Resident Evil mě asi mine, ale nevypadá zle. Poměrně mě zaujala i Kena: Bridge of Spirits. Z neexkluzivních her na mě pak nejvíc zapůsobil nový Hitman, ten mi totiž misí v Dubaji těžce připomněl Deus Ex: Mankind Divided. Deathloop od Arkane pak vypadá jako obrovská zábava, ačkoliv mi úplně nesedne stylizací.

Nemyslím si, že se Sony touhle prezentací povedlo zadupat Xbox do země, přeci jen pořádná prezentace Microsoftu nás teprve čeká. Na druhou stranu launch tituly PS4 taky nebyly kdovíjaké velké terno a kolik skvělých her na japonskou konzoli nakonec vyšlo. Stream ale položil jednu velkou otázku. Bude GTA V i na novém Xboxu?

Viet Tran

Fajn, tak tedy design. Nevadí mi. Sám nicméně dávám přednost hranatejším a jednodušším křivkám. Bílé pláty, objímající tělo konzole, nevypadají úplně nejpraktičtěji, ale to ostatně nebylo ani cílem designérů. Že to nemusí ladit s nábytkem nebo se to nevleze pod televizi v obýváku, nic z toho neřeším. Nikoliv proto, že jsem estetický barbar, ale protože nemám ani televizi, ani nábytek.  Jako vždy mě zajímá mnohem více line-up, který…

… je docela slušný. Zároveň ale z celé plejády představených her nevidím ani jeden kousek, kvůli kterému bych měl potřebu kupovat konzoli nové generace. Vypadá to, že si pohodlně vystačím s PC a PS4, alespoň v následujících několika letech. Ostatně se stačí podívat, kolik odhalených titulů míří i na jiné platformy než jen PS5 – je jich více než dost. Časová exkluzivita? Žádný problém, her mám už teď více než dost až do důchodu a roční čekání mě moc nevytrhne.

Ale dobře dobře, hry. První půlka prezentace mě moc nerajcovala (naopak oznámení remasteru GTA V slušně zabilo erekci), ocenil jsem ale, kolik menších nových titulů dostalo svůj prostor, jakkoliv nereprezentují představy o next-gen hraní. Od poloviny vysílání už ale začaly přicházet kousky, u kterých jsem si už tu a tam uslintnul. Ghostwire: Tokyo zaujal (protože jsem japanofil), Resident Evil 8 potěšil (protože mě bavila sedmička), Horizon 2 navnadil (i když jsem nehrál jedničku), Deathloop upoutal (protože je to vlastně jen převlečený Dishonored) a Demon’s Souls způsobil výbuch nadšení i epileptický záchvat (protože rád trpím). A černý kůň? Stray. Čili spíše černá kočka.

David Řasa

Horizon Forbidden West.

Tohle je přesně hra, která mě nejspíš donutí koupit celou konzoli, ať už vypadá jakkoliv. Trailer na první pohled nevyvolává takový údiv jako odhalení prvního dílu, ale skrytě prezentuje jiné vnady pokračování. Zatímco v jedničce si většina hráčů musela přečíst, že zrovna pobíhá po skutečných místech Colorada a Utahu, novému videu jasně dominují zbytky Golden Gate a Aloy neohroženě free-sóluje vrcholy yosemitského národního parku, ráje pro horolezce.

Potenciál San Francisca a kalifornské přírody je tahák velikosti robotického mamuta, a to ani nemluvím o skvěle vypadajícím plávání pod vodou. Jediné, co mě trochu straší, je příběh. Ten byl v jedničce z největší části silný díky odhalování historie světa, původu Aloy a jejího přerodu z vyděděnce na hrdinku. Druhý díl tak bude muset vsadit na úplně jiné karty.

A strach z nastavované kaše mám i u celého PlayStationu 5. Design sper ďas, Sony mělo na frontové linii svého bojiště vždy exkluzivní tituly. A když teď vynechám milovaný Horizon, zbývá mi toho sakra pomálu, na co bych se měl těšit. Sedmé a osmé díly zajetých sérií (Ratcheta a Clanka ani nespočítám), remaky her z PS3, bída. Pokračování Horizonu tak pro mě není jen zásadním důvodem pro pořízení konzole, ale zatím i jediným důvodem.

Martin Chlup

Celá věc s designem, tajnůstkařením a nápadným odsouvání představení v pozadí aktuálních světových témat mi dává jasný signál, že Sony splácala rychlokvašku, podobně jako u Playstation 4 Pro. 

Celkový design je hrozný. Osobně nechápu, jak se někomu konzole ve tvaru domácí klimatizace či routeru může líbit. OK, je to věc názoru! Jsem fandou futurismu i minimalismu, ale v případě Sony je tohle futurismus na úrovni jejich Astrobota, tedy maximálně vtipný a nemotorný, a taková PS5 bude. 

V době, kdy Microsoft hledí, aby konzole chladila co nejefektivněji, Sony na to jde od lesa a snaží se zaujmout rychlosplácaninou. Jakožto uživatel standardního obývákového nábytku si už teď lámu hlavu, kam vlastně tu konzoli nacpu. Na stojáka?! Ani náhodou. Naležato? Tak velkou konzoli? Nebude se viklat v tom stojanu v horizontální poloze, až se zapnou větráky, bude se točit blu-ray?! Ne, tohle opravdu ne. 

Vzpomínám si, jak se před časem zapálení fanoušci z modré skupiny posmívali těm zeleným za jejich ledničku. Reakce některých modrých po odhalení PS5 mě pobavily, kdy vlastně větší konzole a viditelně blbě provedené chlazení je stále lepší než mega turbína XsX. Někdy si říkám, proč vlastně v těhle skupinách cokoliv komentuju. A to nejsem ani na jedné straně, beru vždy obě konzole. 

K hrám asi nemám příliš co říct. Vlastně jsem viděl plejádu her, které by rozběhly snad i bez problému aktuální konzole. Horizon mě potěšil, ale ne tak, abych si sedl na prdel. Deathloop vypadalo fajn, ale bojím se, že to Arkane doprzní jako Wolfensteina (toho dělali ale jen zčásti, pozn. red). Demon’s Souls není pro mě. Takže nejočekávánější nextgen hru má za mě Microsoft, a to Hellblade 2. GTA V? Hra, na kterou jsme všichni čekali! Hrál jsem ji na PS3, následně na PS4, na Xboxu One X… Sorry jako, na nextgenu nechť si to strčí tam, kde slunce nevychází. 

A jak hodnotíte design PS5 vy? Zaujala vás nějaká hra z odhaleného line-upu? Dejte nám vědět!

Autor:
Jsme mladí, bez peněz a v depresích, hry nám ale pomáhají se s tím vším vyrovnat.

Napiš komentář