Sony konečně podrobněji představila, na co se majitelé (starších) černých i (nových) bílých krabiček mohou v následujících měsících až letech těšit. Bylo toho dost? Co nás zaujalo nejvíce? A které tituly nám naopak chyběly? Redakce nejvlivnějšího herního think tanku odpovídá v pořadí dle počtu odehraných hodin Lawn Mowing Simulatoru.
Jak se vám líbila PlayStation Showcase? Které tituly na vás zapůsobily nejvíce?
David Řasa
Přišlo mi, že před letošní PlayStation Showcase je nezvykle rušno, co se týče spekulací, leaků a zbožných přání. Možná je to marketingové umění Sony po odstřihnutí se od E3 a postupném dávkování na menších prezentacích State of Play. Možná je to proto, že hráči s PS5 zkrátka nemají co hrát a chytají se každého stébla.
Bohužel, vymodlený remake Metal Gear Solidu zůstává jen zbožným přáním. Bez odezvy zůstávají i pouhé remastery ostatních dílů, takže třeba čtvrtý díl Guns of Patriots lze hrát pouze na veteránské PS3 (a při změně bydliště rovněž přes streamovací PS Now). O Silent Hillu také ani zmínka, z čehož lze usuzovat, že Konami se doposud nerozhodlo, jestli práva na tyto hvězdné série prodá Sony, Microsoftu, nebo je nechá hnít ve vlastní nečinnosti.
Největším překvapením pro mě byly rovnou dva tituly od Insomniac. Spider-Man s datem vydáním až na 2023 byl čistou hype úlitbou filmovým fanouškům čekajícím na druhého Venoma a No Way Home. O to zajímavěji působil Wolverine. Bude to open world? Jaký to dostane rating? Pamatují si ještě vůbec v Insomniacu, jaké pixely má krev, nebo už na Resistance zapomněli? Tohle studio se dvěma vydanými a dvěma připravovanými PS5 hrami potvrzují, že v této generaci jsou pro Sony nejdůležitějším vývojářským týmem.
Osobně straním novým IP, takže z celé více jak půlhodinové smršti trailerů na mě největší dojem udělal Forspoken (grafika a zeldovsky otevřený svět), GhostWire: Tokyo (ono je to z první osoby?) a za rohem číhající Deathloop trailerem ještě dovršil hype.
Viet Tran
Konečně mám pocit, že bude na nových konzolích co hrát. A nejen remastery, jakkoliv jsem se zažral do famózního Ghost of Tsushima. Ale o tom jindy. Největší nával štěstí přišel za zvuku světelného meče, Knights of the Old Republic jsou jednoduše srdcovou záležitostí a remake jedné z nejlepších Star Wars her vůbec je přesně to, co tato hvězdná značka potřebuje. Jestli se totálni přepracování tohoto vesmírného eposu podaří stejně dobře jako u Final Fantasy VII, budu výsostně spokojen.
Co dál? Nebyl bych pravým japanofilem, kdyby mě nezaujal GhostWire: Tokyo. To, že poznám místa, kde jsem se procházel, asi není úplně záruka skvělé hry, ale přinejmenším trailer naznačoval, že nás čeká poměrně nevšední titul jak výtvarným pojetím, tak hratelností. Jestli tomu tak bude i ve skutečnosti, si ale netroufám posoudit.
Škoda, že jsem se nedočkal žádného wow momentu, kdy bych si řekl „yes, tohle je ten pravý next-gen“. Bohužel. Ale překvapilo mě, že vlajková loď Sony v podobě Uncharted zamíří i na PC, což je docela pozitivní signál pro všechny hráče.
Co mi naopak chybělo, byla třeba druhá část Final Fantasy VII. Asi je na ni ještě brzo, třebaže se hratelnostně ani graficky nemusí už tolik posouvat a nejspíše ještě vyjde na starou generaci konzolí. Také jsem tajně doufal v novou Personu, která letos slaví výročí. Zde ale věřím, že značka i samotný Atlus mají dostatečně silný tah na to, aby si případné pokračování oznámili svépomoci.
Patrik Dvořáček
Moje srdce bylo téměř zlomeno, když byl oznámen odklad Grand Theft Auto V pro aktuální generaci konzolí. Ještě že máme ten Skyrim… Ale ohrané vtípky stranou, PlayStation Showcase byl zajímavým zpestřením konce léta, i když nejsem úplně cílovou skupinou, na kterou Sony mířilo. Poslední Playstation u mě doma je tenčí dvojka, tudíž k mnoha exkluzivním titulům jako God of War: Ragnarok nebo Spider-Man 2 zrovna vztah nemám. I přesto jsem odcházel s dobrým pocitem.
Na remaster Alana Wakea si také stěžovat nemůžu. Nemálo za to určitě může Control, který mě na vlnu černobílého spisovatele opět naladil. Ještě více mě ale potěšil příchod Uncharted na PC. Sice zatím jde jen o jeden díl a jeho samostatné rozšíření, avšak Sony tím ukazuje, že PC vnímá jako výdělečnou platformu a dříve nebo později se dočkáme i dalších portů exkluzivních titulů. Už jen myšlenka na God of War s Teal’c modem mi vytahuje peněženku z kapsy.
Ale nebyl bych to já, kdybych nevyzdvihl menší nebo indie titul. Pro mě byla nejzajímavější ukázanou hrou Tchia (ale jen proto, že nám z Wolverina Insomniac nic neukázali). Krásná a barevná adventura, která v místech připomíná Breath of the Wild, jindy zase Wind Waker a ve zbytku vypadá jako Prop Hunt z Gmodu nebo superschopnost z Dishonored. Snad se dobrodružství po Novou Kaledonií inspirovaném světě povede více než pokus o Breath of the Wild od Ubisoftu.
Ondra Pešek
Za mě byla prezentace moc fajn. Z ničeho jsem si vysloveně nesedl na zadek, ale Wolverine hodně překvapil a jsem zvědavý, jak si doposud family-friendly Insomniac poradí s poměrně krvavou náturou adamantiových drápů. Nový Spidey taky potěšil. Nejsem žádný giga marvelák, ale první příběh Petera Parkera se hrál výborně a Miles Morales podle Adama taky, takže není důvod se netěšit. God of War Ragnarok mi vyloženě dech nevyrazil, hlavně asi proto, že jedničku respektuju, ale až tak odvařený jsem z ní nebyl.
Z nepremiérových ukázek mě opět zaujal Forspoken, mám z té hry prostě příjemný pocit. Tomu pomáhá fakt, že hudbu skládá Bear McCreary a na příběhu se podílí Amy Hennig. Deathloop taky vypadá hodně zábavně, jen dabing hlavní postavy mě trošku odrazuje. Na remake KotORu se pak těším z toho důvodu, že jsem nehrál originál (za své zoomerství se omlouvám) a cítím příležitost se do téhle legendy ponořit.
Celkově mi zkrátka chybělo nějaké velké zásadní odhalení, přeci jen jsme kromě Wolverina o všem tak nějak věděli, byť třeba jen tak neoficiálně. Stěžovat si ale nebudu. Rozhodně bude co hrát a žádné slabé odvary to nebudou. Pořád se ale stejně nejvíc těším na Horizon: Forbidden West.
Martin Procházka
Nuže, po vyřčených ódách na showcase budu za škarohlída. Sonyovci nám ukázali dost teaserů a gameplay videí, ne že ne. Podstatné informace mi z konference ale unikají, a to data vydání. Máme tu podzim 2021 a letošní nedostatkovo-konzolové fiasko se podepsalo na objemu vydaných her. Moc toho teď venku není, jsme kur*e hráči a chceme hrát. Já nechci čekat na vydání v roce 2023, či i déle se všemi těmi odklady, které současné hry potkávají. Já chci hrát teď!
Dost ale stížností. Co že se mi to na konferenci líbilo? Nejfamóznější ejakulační zážitek patří God of War: Ragnarok. Sorry, po mňamózním prvním dílu od Sony Santa Monica jsem si tuhle hru zamiloval. Obdobnou míru euforie a ryzí fanouškovské natěšenosti vyvolal i GhostWire: Tokyo, které je zvláštním způsobem divné, až dokonale strhující. A remasterovaný Alan Wake? Jo, věděl sem o něm, ale srdíčko zaplesalo i teď a už vím, že říjen na mém Xboxu nebude patřit FC6, ale Alanoj.
No, a tím je veškerá má chvála zase pryč. Nemohu říct, že by cokoliv ze zbytku prezentovaného bylo kdovíjak dech beroucí. Datum vydání kdesi v daleké budoucnosti posouvá hry do sféry nezájmu. Můžete namítnout, za týden tu přeci je Deathloop (neboli Lupínek, jak tuto hru s kluky z redakčního chatu přezdíváme). Já sakra pořád netuším, co ta hra vlastně je?! Je to singl? Je to mulťák? Je to roguelike hra? Já fakt nevím a nebudu vědět, dokud neuvidím nějaký walkthrough. Třeba to nakonec bude fajn, ale pořád mám v živé paměti Wolfenstein: Youngblood, takže vyčkám na hodnocení.
Zbytek konference se nesl v teaserech a videích her, o kterých pár let neuslyšíme. K tomu asi už fakt nemám co říct. Je podle mě hloupé aktuálně rozebírat krátké upoutávky na Wolverina či Spider-Mana 2, jelikož jsou ještě strašně daleko. Můj vnitřní hráč doufá, že se alespoň toho Ragnaroku dočkám v příštím roce.
Největší kekel celého showcasu byla za mě prezentace GTA V. Ty v*le, nechte tu hru už umřít! Vždyť jsme ji hráli na PS3, proč to samé hrát na pětkách?! Tuhle sérii jsem měl rád, ale nemám zájem hrát jednu hru přes tři generace konzolí. Tohle se zají ještě víc než Skyrim, protože upgrady největší pýchy Todda Howarda jsou aspoň zadarmo. Dalších 1500 za GTA V s troškou více detailů fakt ne.