Darksiders 3, Devil May Cry 5 a teď Devil’s Hunt. Hack-and-slash žánr ani zdaleka nevymřel nevymřel. Někomu by se mohlo zdát, že ryzí „rubačka“, kde dokola kosíte masy nepřátel, už dnes mezi komplexními tituly stačit nemusí. Novinky proto často vsází na odjinud převzaté i zcela nové prvky, které tuto klasiku mají okořenit. Zvládá to i Devil’s Hunt?
Na letošním Gamescomu jsme se byli rovněž podívat do stánku ruského vydavatele 1C Publishing EU. Tam nás čekala k vyzkoušení řada her – převážně šlo ale o strategie, ať už to byly tahovky, anebo RTSka. Velkým překvapením nakonec byla akce Devil’s Hunt, která nejenže nebyla strategií, nýbrž hack-and-slash klasikou.
Musím přiznat, že jsem se trošku vrátil v čase. Ze hry jsem měl pocit, jako bych zase hrál druhé Darksiders anebo God of War bez Teal’ca. Nemluvím však o vizuálním kabátku, grafika sice není detailně realistická, ale na dnešní poměry bohatě vystačí. Mám na mysli spíše samotnou hratelnost.
Vyzkoušel jsem si totiž jednu několikaminutovou sekvenci a chyběla mi „volnost“, s níž se mohou chlubit moderní hry. Neviditelné zdi bych ještě snesl, ale zastaralý soubojový systém už nebyl úplně ideální. Jasně, plošně sekat na kousky hordy nepřátel a cutscénově dorážet bosse je uspokojující pocit, přesto mi to dnes už nestačí.
V soubojích, jak už to u tohoto žánru bývá, jsou komba. Ty zvyšují poškození, vytváří nové schopností a taktéž rozšiřují pohyb. A právě mobilita zde řádně pokulhává (ha!). Zatímco v jiných hrách mohu v boji kombinovat i skoky, manipulovat s předměty a celkově využívat okolního prostředí, v Devil’s Hunt je to stará škola.
Zkrátka buďto stojíte, používáte komba, schopnosti anebo se vyhýbáte – a to je vše. I když to pravděpodobně žádnému skalnímu fandovi hack-and-slash rozhodně vadit nebude, osobně bych dnes čekal od téměř 40členného týmu malinko víc.
Co však může hru z průměru zachránit, je její zasazení a příběh. Devil’s Hunt totiž vychází z polského fantasy Equilibrium (ne, s filmem s Christianem Balem v hlavní roli to nemá nic společného). Sám její autor Paweł Leśniak s vývojáři úzce spolupracuje, dokonce na hru dohlížel během samotného Gamescomu.
Propracovaný příběh je podle mě přesně to, co u her tohoto žánru chybí. Pokud si autoři poradí s repetitivní hratelností a dokáži pro hráče vytvořit epické prostředí, do kterého se mohou vžít, může Devil’s Hunt uspět. A pakliže nepovede, tak si fanoušci žánru aspoň mohou zkusit nízkonákladnější alternativu Devil May Cry.
Devil’s Hunt vychází už za pár dní na Steamu, na konzolích PlayStation 4, Xbox One a Nintendo Switch se pak objeví začátkem příštího roka. Předobjednávat hru si můžete již nyní na oficiálním eshopu.