GC 2019: King’s Bounty 2 už není jen klasickou tahovkou. Bere si znatelně více z RPG

Taktická tahová série King’s Bounty je zpátky. Druhý hlavní díl King’s Bounty 2 si ale od svého předchůdce bere pouze jméno. Se vším ostatním začíná nanovo a snaží se nabídnout hráčům zážitek hodný srovnání s legendárními Heroes. Podaří se mu to?

Popravdě jsem do letošního Gamescomu se značkou King’s Bounty neměl tu čest. Když mi tedy vývojáři na 1C Publishing stánku ukázali svou hru, neměl jsem tušení, že půjde původem o tahovku. King’s Bounty 2 totiž na první pohled vypadá jako klasické RPG z perspektivy třetí osoby.

A v podstatě jím i je. Jedná se o takový hybrid tahové strategie a středověkého RPG. Dokud se totiž nepustíte do souboje, kdy vás hra přepne do strategického režimu, děláte téměř ty samé úkony jako kupříkladu ve třetím Zaklínači.

King’s Bounty 2 si mohli vyzkoušet i návštěvníci Gamescomu.

Prozkoumáváte tedy nové oblasti, plníte hlavní i vedlejší úkoly (ty nejsou jen bojové – například ve vesnici jsem musel nahánět a sbírat slepice), získáváte užitečné předměty anebo volbami v dialozích usměrňujete kurz hlavního příběhu. Nechybí ani rusky či anglický nadabované cutscény a NPC, u kterých si můžete nejen koupit hezkou výbavu, ale třeba i naverbovat pěšáky do tahového režimu.

Už jen to, že jsem si v tahovce mohl zvolit, k jaké straně se v rámci příběhu přidám, mě příjemně překvapilo. O to víc, když jsem zjistil, že si postavu můžu také vyzbrojit zbraněmi a zbrojí (která mi následně ovlivnila atributy v tahovém módu). Zkrátka hraní z pohledu třetí osoby zde není jen jakási „vyplň“ mezi souboji, ba naopak v něm možná strávíte i více času než v samotných potyčkách.

Grafický kabátek je taktéž povedený. Žádné minimalistické zpracování, ale krásně propracované detaily, které lahodí oku i zblízka. Kolikrát jsem si říkal, že hra vypadá lépe ve zmiňovaném pohledu ze třetí osoby než v tahovém režimu. Přece jen na rozmanité a detailní modely předmětů, postav a okolí nejsem v tomto žánru zvyklý.

Co se týče samotného souboje, jde o klasickou tahovku po vzoru Heroes of Might & Magic. Máte jednoho hrdinu a pár jednotek, přičemž jak hrdina, tak jednotky mají různé schopnosti. Ty si postupně vylepšujete a volíte si jejich finální podobu. Obdobně na tom samozřejmě bývají protivníci.

Na začátku hry si hráč může vybrat jednoho ze tří hratelných hrdinů. Každý z nich má přitom nejen vlastní příběh, který má vliv na hlavní dějovou linku, ale i unikátní schopnosti. Zevnějšek postav je ale vzhledem k příběhu vždy předem pevně daný, kosmetické úpravy tedy nečekejte.

Bitevní pole navíc působí opravdu realisticky. Nečekejte proto takové nesmysly, kdy vaši lučištníci schovávající se za stromem mohou vystřelit na nepřátele za ním a podobné kratochvíle. Naopak hra myslí i na takové situace, kdy váš katapult pálí na protivníka stojícího na vyvýšené skalce a šance, že letící kámen zasáhne svůj cíl, je tím pádem menší.

King’s Bounty 2 má dobře našlápnuto. Nevšední kombinace prvků z RPG a tahové strategie je něco, co dost možná přiláká hráče i z jiných žánrů. Pokud se vývojáři dokáží vyhnout postupnému stereotypu a doladí některé technické chybičky, může jít ve výsledku o nadprůměrnou hru.

Hra bude dostupná až v příštím roce, a to na platformách PC, PlayStaion 4 a Xbox One. Pokud vás hra zaujala už nyní, speciální edice si pak můžete předobjednávat na oficiálních stránkách.

Autor:
Studuju novinařinu, makám v marketingu a jím jinak.

Napiš komentář