Jeden z nejživějších stánků na celém Gamescomu měl dozajista Wargaming. Popravdě tomu tak bývá každý rok, jelikož herní gigant nešetří na designu své megaboudy, světlech ani živých vystoupeních či minikoncertíků. Pro registrované fanoušky World of Warships letos připravil nabitý speciální program a také žhavé herní novinky, s nimiž dokázal zaujmout i hráče válečnými loďmi nepolíbené.
Už letmý pohled ukázal, že milovníci bitevních korábů měli na Wargaming stánku co dělat. Nejprve si „zabojovali“ o hodnotný merch, který do davu rozhazovali moderátoři z jeviště. Následně si návštěvníci vychutnali doprovodný stream, v němž se Wargaming pochlubil se svými novými ponorkami. A nakonec registrování hráči obdrželi pozvánky na soukromý večírek a rovněž dostali volný vstup do VIP zóny.
Jasně, ponorky se ve hře už jednou objevily, a to v rámci loňského halloweenského eventu. Dle slov vývojářů se jim dostalo velmi pozitivního feedbacku a hráči postupně volali po návratu podvodních stíhačů – tentokrát ovšem bez vyřezaných dýní a zeleného dýmu na mapách. Rok se s rokem sešel a do hry konečně míří opravdové historické kousky.
Ponorky na první pohled působily realisticky, měly detailně zpracované modely a přítomní hráči z nich byli nadšení. A jelikož nejsem zrovna expert na tento žánr (ani námořní vojenskou techniku), víc bych vám takto z hlavy už asi neřekl – naštěstí mám po ruce ale tiskovou zprávu, takže si dokážu dané informace naštěstí přiřadit.
Do už tak početného přístavu zakotví tedy ponorky z 20. století, konkrétně německé, americké, ale i japonské a sovětské (viz galerie). Wargaming odhalil jak modely jednotlivých ponorek, tak i vzorový gameplay. V tom tvůrci především ukázali rozdíly v ovládání oproti jiným plavidlům, nasimulovali praktický souboj a předvedli různorodé taktiky.
Vývojáři rovněž ukázali německou bitevní loď Odin a její parametry, kterým jsem absolutně nerozuměl. Následně jsem (s několikaletým zpožděním) zjistil, že ve World of Warships máte i různé velitele – nově tedy přibudou admirálové Luigi Sansonetti z Itálie a Günther Lütjens z Německa. A abych nezapomněl, za chvilku nás opět čeká i sezónní akce.
Stejně jako vloni se ve hře objeví speciální halloweenský PvP režim. A ten zaujal i mě, protože se zde hráči neujmou historických bitevních plechů, ale korábů okořeněnými pořádnou dávkou sci-fi, fantasy i steampunku. Vývojáři popustili uzdu fantazie a stvořili opravdu originální kousky. Podobně na tom budou i samotné mapy.
Přestože nepatřím do cílové skupiny a spousta novinek byla směřována spíše na stávající hráče, všiml jsem si jedné věci. Wargaming to se svou komunitou opravdu umí a snaží se s ní pracovat i mimo diskuzní fóra. Ačkoliv by hardcore hráč jen nejspíše pokrčil rameny, protože „by přece nehrál free to play tituly“, popularitu a aktivní fandovskou základnu ale původně běloruskému vývojáři upřít nemůže, zvlášť ne na Gamescomu.
Spousta přítomných návštěvníků stánku totiž skutečně pozitivně reagovala na obsah, který nám Wargaming porcoval. Většina z nich (zhruba ve středním věku) znala obsah z tanků, lodí, letadel a byla na nich znát ona nadšená erudovanost ve vojenské technice, což mě upřímně a mile překvapilo. Pokud se v ponorkách vyznáte lépe než já a chcete detailnější informace, nebudu vás mučit a mrkněte na ně. Jsou i v češtině.