Her pro Nintendo Switch bylo na Gamescomu jako spadaného listí na podzim. Jedna z nich ale znatelně vyčnívala trochu víc než ostatní, ačkoliv ani nejde o exkluzivní kousek – Zaklínač 3: Wild Hunt. Jak je vůbec možné, že tahle náročná pecka může na tak slabém hardware fungovat?
V první řadě se musím přiznat – k Zaklínači jsem se nikdy nedostal. Nepočítám, když jsem viděl gameplaye u kamarádů, kteří si hru ale tak moc užívali, že mě k ní nepustili. Toto singleplayerové RPG vyšlo již v roce 2015 na Playstation 4, Xbox One a PC a nikomu se ani po vydání Nintenda Switch nezdálo, že by Geraltova sága jednoho dne zamířila i na něj.
Na Gamescomu jsme si mohli vyzkoušet hru pouze v handheld módu. V něm je grafika znatelně horší oproti původní verzi, ale nijak rušivě. Stále je velmi krásná a na malý displej konzole tak akorát. Překvapilo mně, jak Zaklínač běží velice plynule a bez zasekávání. Saber Interactive, který úzce na portu spolupracoval s CD Projekt Red, se povedl opravdu husarský kousek.
Kvůli menší paměti museli zkomprimovat všechny textury a snížit vykreslovací vzdálenosti o 20 %. Navíc se celá hra se všemi DLC musela vejít na 32GB velkou cartridge, takže se snížení rozlišení dočkaly i cutscény. Rozhodně hra nevypadá jako při nejnižším možném nastavení na PC, což je velké plus.
Zaklínač 3 na Switchi tedy běží v plných 30 snímcích za vteřinu, ale pouze při rozlišení 540×720 v handheldu a s drobným boostem v TV režimu. Hru v docked módu nám ale Nintendo neukázalo a zde jsem již skeptický, jestli ztráta kvality nebude příliš vysoká. Přeci jen, to rozlišení je opravdu malé a na metr a půl velké televizi velice pravděpodobně nedostaneme fajn herní zážitek.
Možná se ale pletu a hra bude úchvatná tak jako tak. Rozhodně si ji plánuji pořídit a vzít si Geraltovo dobrodružství nejen do tramvaje, ale vyzkoušet si i hraní doma. Připravte se tedy na další článek. Witcher 3: Wild Hunt pro Nintendo Switch vychází již 15. října.