GC 2019: Adventura Ary and the Secret of Seasons je jako vystřižená z dětských knížek

Stýská se vám po akčním a zároveň pohádkovém dobrodružství a mrzí vás, že Microsoft ještě neukázal zhola nic z připravovaného Fable 4? Hříčka Ary and the Secret of Seasons by mohla posloužit jako dočasná hřejivá náplast. Titul od vydavatele Modus Games totiž nabízí souboje v krásném světě jako vystřiženém z dětských knížek.

Ary jsem viděl hned zkraje Gamescomu. Plný energie jsem tedy nakráčel do téměř neoznačené bílé budky, kde mi sympatičtí vývojáři z belgického studia nabídli při čekání džusík. Když se konečně dostavil druhý novinář, autoři nám nejprve vysvětlili základní premisu příběhu.

Hra se odehrává ve světe Valdi, kde každé roční období přísluší jednomu regionu. Vzhledem k aktuálně nastupujícím podzimním depkám vím, ve kterém bych se usadil já. Ary (dívka, ač to není vizuálně z dostupných materiálů příliš patrné) je dědičkou titulu Strážce zimy. Strážci jsou celkem čtyři osoby schopné manipulovat s ročními obdobími, ale hlavně mají za úkol je chránit. A jelikož se samozřejmě na začátku hry něco pokazí, Aryelle se musí urychleně ujmout své funkce.

Bohužel jsem neměl možnost si hru sám zahrát, ale jelikož nešlo o prezentaci žádné velkorozpočtové AAA hry, vývojářka neměla průchod pečlivě nacvičený. Protože jsme viděli jen pasáž, která už je dostupná ke zhlédnutí na YouTube, není třeba popisovat do detailu, co se v demu dělo.

Hra mixuje souboje na blízko a na dálku, přičemž máte k dispozici meč, prak, který střílí projektily obohacené o efekty jednotlivých ročních období, a dále i čtyři speciální schopnosti. Ty lze ovšem využít až po provedení dostatečně velkého komba. Pokud jsem to správně pochopil, podle toho, jaké roční období daný protivník zastupuje, se vám buduje daná schopnost. Pokud tedy rubete do obrovského ohnivého ptáka, který zastupuje léto, budete moct použít ohnivou schopnost. Po ztrátě komba ale máte… po ptákách.

Souboje na blízko s mečem vypadá uspokojivě a dynamicky, ačkoliv kamera je při nich na můj vkus příliš daleko. Střílení z praku pak působí poněkud kostrbatě, vývojáři mají nicméně ještě čas na doladění. V době Gamescomu si ani nebyli jistí, jak obtížné chtějí udělat bossfighty a potyčky obecně.

U čeho si ale jistí jsou, je složitost hádanek. Jelikož je hra svým pojetím určena i pro děti, puzzly nutné k průchodu hlavní dějovou linkou vám mozek nezavaří. K dispozici budou ale i volitelné, obtížnější. Hádanky budou samozřejmě založené na práci s ročními obdobími a zatím se jeví jako dost nápadité. Díky tomu, že je hra hub-based (třeba jako God of War), se budete moci vracet do lokací, které jste již prošli. Třeba abyste mohli vyřešit puzzle, na nějž vám dříve nestačily schopnosti.

Ač se jedná o indie titul jako řemen, Ary uvidíme v mnoha cutscénách, a přestože je tohle první hra belgického studia eXiin, vypadají moc pěkně, hlavně co se týče práce s kamerou. Grafika sází na silnou animovanou stylizaci, která sice není převratně originální, ale neurazí.

Hra má dle slov autorů vystačit na 10 až 15 hodin. Ary and the Secret of Seasons je výsledkem spolupráce již zmíněných vývojářů z eXiin a dalších Belgičanů, studia Fishing Cactus. Titul pak zamíří na všechny hlavní platformy včetně Nintendo Switch někdy v prvním kvartálu příštího roku.

Hraju videohry, poslouchám divnou hudbu a nesnáším koprovku. Jsem závislý na Earl Greyi.

Napsat komentář