GC 2019: Z fandovského remaku plnohodnotný titul. Autorům Daymare: 1998 radili i veteráni z Capcomu

Oficiální remake Resident Evilu 2 od Capcomu sice slavil úspěchy na všech frontách, jeho vývoj ale pohřbil dávno rozpracovanou fanouškovskou verzi s podtitulem Reborn. Parta italských nadšenců, která za ní stála, se nakonec ale rozhodla nezahodit vytvořené assety a postavit na nich svébytný titul. Ten dostal název Daymare: 1998 a já měl možnost si ho na půl hodiny vyzkoušet.

Na stánek vydavatele Destructive Creations (stojícím za kontroverzním Hatred či povedeným Ancestors Legacy) jsem dorazil s mírným předstihem a aktivní asistentka mi hned začala nabízet občerstvení. Jindy bych se asi natáhl pro nějaké sousto, ale jelikož jsem neměl zrovna hlad, se zdvořilým odmítnutím jsem vlezl do kumbálu, kde už na mě čekal jeden z vývojářů Daymare.

Jakmile jsem se posadil a prokřupl ztuhlé gamerské klouby, do místnosti vlezla zmiňovaná asistentka, nyní vyzbrojená talířem namazaných housek. „You HAVE to eat it now”, prohlásila a s úsměvem odešla. Já a Ital jménem Michele jsme byli lehce v rozpacích, nicméně jsem na jeho popud začal konzumovat nakonec velice dobré housky a on mi mezitím vyprávěl o své dlouho pilované hororové adventuře. Ideální stav.

Ve hře se budou střídat tři hlavní postavy – Liev, agent speciálních jednotek H.A.D.E.S., dále lesní hlídač Sam, který trpí mentální poruchou, a ještě jedna dosud neznámá, snad ženská hrdinka pilotující helikoptéru. Zápletka se točí okolo viru, který dělá z lidí agresivní… no, prostě zombíky. Nejspíš nepůjde o scénář hodný bratrů Nolanových, ale možná nás studio Invader, který si nadšenci založili, ještě překvapí.

Rozhodně k tomu mají správné karty v ruce. Na Daymare: 1998 dělají třetím rokem v jedenácti lidech, dočkali se ale cenných mentorů. Radil jim například Satoši Nakai, tvůrce designu nepřátel pro sérii Resident Evil, a další veteráni japonské série. Od roku 2016 stihli v Římě v tomto počtu lidí vytvořit titul, který údajně vydrží průměrnému hráči 8 až 9 hodin, při podrobném zkoumání levelů nebo častém umírání pak i hodin 11.

Destructive Creations týmu navíc sehnal externisty, kteří pomohli s tvorbou cutscén, které se na koleni dělají dosti obtížně. Oproti gameplayi, který dostupný na YouTube, jsem však viděl jinou část s jinou postavou, takže nemohu posoudit, zda došlo ke zlepšení modelů obličejů.

Grafika byla ale jinak vcelku pěkná, autorům se povedlo dobře využít potenciál Unreal Engine 4. Animace také vypadají slušně, ozvučení zbraní rovněž. Jediné, co se mi nezamlouvalo, byly laciné efekty krve cákající z nemrtvých. Trochu mě také zarazilo také to, že jediné sebratelné předměty v okolí byly náboje – žádné lékárničky, trofeje, nic takového. Hrál jsem ale jen krátkou ukázku, tudíž kdo ví, co všechno přijde v plné verzi.

Ta není kdovíjak daleko. Daymare: 1998 vychází 17. září na Steamu. Konzolové verze jsou pak ve vývoji a měly by dorazit v listopadu či prosinci. V tuto chvíli už by navíc měl být na cestě do naší cooldowní redakce recenzní klíč, takže se brzy můžete těšit na naše dojmy.

Hraju videohry, poslouchám divnou hudbu a nesnáším koprovku. Jsem závislý na Earl Greyi.

Napsat komentář