GC 2019: Fall Guys převádí televizní Takešiho hrad do herního světa. S ještě větší dávkou humoru a bizáru

První den na Gamescomu a mě čekala první schůzka zrovna ve stánku amerického vydavatele Devolver. Pokud jste někdy sledovali prezentaci této firmy na herním veletrhu E3, víte, že se neberou moc vážně a potrpí si na bizarních vtípcích. Ostatně úplně stejným dojmem působili i v reálu.

Už pří vstupu mě zaujal jejich neobvyklý stánek. Ten vypadal, jako byste si vzali pilulku z We Happy Few. Všude pestré barvy, místo merche rozdávali lízátka a personál se až moc podezřele usmíval. A v podobném duchu se nesly i hry, které se tam prezentovaly.

Jednou z nich byla také právě „battle royale“ hříčka Fall Guys: Ultimate Knockout. Ta v podstatě vychází z principu populární televizní show Takešiho hrad. Místo davu Japonců tady ale máte hordu barevných „mimoňů“ a daleko zákeřnější překážky.

Kdo jednou vstoupil, vyšel jako jiný člověk.

Kdybyste náhodou neznali tuto japonskou show, Takešiho hrad byla zábavná televizní soutěž. V té stovka Japonců postupně plnila různorodé úkoly, překonávala lstivé překážky a snažila se v co největším počtu probojovat do finále. A na podobném stylu funguje rovněž titul Fall Guys.

Ve hře začínáte první kolo s dalšími 99 protihráči. Postupně se váš počet s každou další soutěžní hrou pomalu redukuje a vítěz, který si odnese zlatou korunku, může být jen jeden. Na Gamescomu nám tvůrci ukázali tři kola a hráli jsme pouze ve čtyřech, ostatní postavičky pak ovládala vychytralá umělá inteligence.

Všechna kola byla především o fyzikálních hrátkách a štěstí. Ve hře ve velkém běháte, skáčete, a jak už název hry napovídá, hodně padáte. Občas jsem měl tedy pocit, že hraji spíš bowling, protože vždy, když mě nebo hráče přede mnou smetla překážka, všichni jsme postupně popadali dolů jak kuželky.

Přestože jde o ryzí onlinovku, kterou nepůjde hrát offline, umělá inteligence působila propracovaně a měl jsem pocit, že hraji proti živým protihráčům. Jestli byla vytvořena jen pro účel novinářské prezentace, anebo ji budou využívat při nedostatku hráčů, sami tvůrci ještě nevědí.

Jednotlivá kola pak byla opravdu rozmanitá a nabídla pokaždé trošku jiný styl hraní. Třeba v prvním kole jsme závodili a proskakovali jsme skrze dřevěné desky, přičemž prorazit šla jen jedna. Další kolo bylo o tom, kdo si zvládne do konce časového limitu udržet u sebe balónek a postoupit tak do dalšího kola. Finální klání pak spočívalo v honbě za zlatou korunou v brutální kombinaci všech možných nelítostných překážek.

Na Fall Guys pracují britští vývojáři z Mediatonic a ti mi také asistovali u hraní jejich hry. Když jsem se koukal na jejich portfolio, tak jsem si nedokázal představit jiné studio, které by takhle sedělo právě k Devolveru. Sami tvůrci mi říkali, že záměrně nedělají vážné hry, namísto toho upřednostňují zábavné, veselé kousky. A tahle definice k jejich hře naprosto sedí.

Vypůjčit koncept, který byl sám o sobě už dost bizarní, a posunout ho o úroveň výš, to se nepovede jen tak každému. Minimálně na gamescomové prezentaci se jim to povedlo a pevně věřím, že si podobné kouzlo udrží i do vydání.  Hry se jinak můžeme dočkat v průběhu následující roku.

Tvůrci toho mají ještě hodně před sebou. Kromě nových úrovní chtějí totiž mimo jiné přidat i týmový režim, kosmetické úpravy hratelných postaviček a kompetitivní systém. Fall Guys: Ultimate Knockout vyjde na PC a PlayStation 4 a měl by podporovat i crossplatformové hraní.

Autor:
Studuju novinařinu, makám v marketingu a jím jinak.

Napsat komentář