GC 2019: Překonal jsem světový rekord v Mount & Blade II: Bannerlord

Překonávání světových rekordů není úplně každodenní činností našeho skromného webu. Když už ale přijde na lámání chleba a jednomu z nás se naskytne příležitost dosáhnout něčeho, co se ještě žádnému hráči nepodařilo, bereme naše šance za pačesy. A přesně to jsem udělal při prezentaci Mount & Blade II: Bannerlord.

Na tento počin, aspoň na rozdíl od naší invaze německého vězení, jsem náležitě hrdý. Během hratelného dema skoro nejdéle očekávaného sequelu jsem překonal všechny lidem známé limity. Dokonce jsem s tím vytřel zrak vývojářům z TaleWorlds, kteří mi můj nevídaný úspěch nechtěli uvěřit.

Dobrá, už vás nebudu napínat. V překrásném stánku Mount & Blade jsem měl možnost si zahrát zhruba 20 minut z pokročilé fáze singleplayerové kampaně. Do ruky jsem dostal poměrně velkou družinu a mohl jsem si dělat, co chtěl. Tak jsem se nechal zajmout.

Přiznávám, nebyl to úplně úmyslný tah. Zkoušel jsem nové možnosti při dobývání měst a pevností, které mi zpočátku vycházely naprosto bez problémů. Většinu obléhacích strojů mi sice zničila opozice, přesto jsem sbíral jeden úspěch za druhým a nostalgicky jsem vzpomínal, jak jsem podobné skopičiny tropil ve Warbandu.

Avšak má pýcha jen předznamenala nevyhnutelný pád. Mé chamtivé oči zahlédly krásné a nedobyté město, jemuž mé expanzivní choutky prostě nemohly odolat. Založil jsem tedy dobývací kemp, začal stavět obléhací stroje a přivolal si pár vazalů. Jen tak pro jistotu. Tím ale veškeré mé štěstí vyprchalo.

Městská obrana začala mé stroje ničit rychleji, než je moji patolízalové stíhali stavět. Vazalové chytali lelky někde na druhém konci hratelného světa. A hlavně městu na obranu přispěchala armáda se značnou početní převahou. Kdybych hrál doma, postup by byl jasný. Pomocí cheatů půlku nepřátel zlikvidovat a zbytek domlátit s nesmrtelností. Jistota je kulomet. Ale nic z toho jsem neměl, tak jsem skončil v zajetí.

Naštěstí jsem z řetězů byl rychle vykoupen, ke své dávné síle jsem se ale už nikdy nevrátil. Naverboval jsem pár vesničanů, možná se sliby, že se k výšinám jednou s jejich přispěním vrátím. Ale nebylo mi dáno. Demo brzy skončilo a já musel stánek TaleWorlds opustit.

Když jsem o svých eskapádách vyprávěl vývojářům ve veřejné hale u jejich multiplayerového stánku, nevěřili mi ani slovo. Nikdo ještě podobný husarský kousek nezvládl. Hlavně díky jejich reakci jsem na svůj světový rekord ve sprintu do zajetí řádně pyšný.

Pokud na vydání Mount & Blade II: Bannerlord trpělivě vyčkáváte jako většina naší redakce, mám pro vás jen dobré zprávy. Jak jste z řádků výše mohli vyčíst, tvoření vlastního příběhu je pořád nedílnou součástí singleplayeru. Oproti svému předchůdci se ale sequel chlubí mnoha vylepšeními.

Kromě značně pokročilejší grafiky to byly hlavně ty hratelností, které, a nebudeme si nalhávat, byly potřeba. Ovládání Warbandu nebylo zrovna přívětivé, ale jak mi již vývojáři poněkolikáté dokázali, Bannerlord v tomto ohledu skutečně dospěl.

A pokud vám má slova nestačí, můžete se podívat na celý můj fail play na YouTube. TaleWorlds byli tak štědří a nechali mě si tyto poněkud potupné záběry odnést a zveřejnit.

Snad už na naše středověká dobrodružství nebudeme už muset moc dlouho čekat. Datum vydání je zatím stanoveno na březen 2020 pro PC, PS4 a Xbox One. Snad už se dalšího odkladu nedočkáme.

Ahoj, jsem Patrik, mám rád Dishonored, indie hry a vytříbená memečka. A občas taky něco čitelného napíšu.

Napiš komentář