GC 2019: Jen další Cuphead? Ne, Pass the Punch přihazuje víc akce a akrobacie

Britští vývojáři ze Sumo Digital se mohou pochlubit bezesporu bohatým portfoliem. Mají na kontě velké kousky jako Crackdown 3 nebo spolupráci na Forze Horizon 4 a posledním Hitmanovi. Vždy ale šlo o již zažité značky. Nyní však pracují na vlastním projektu. Upustili od známých her a vrhli se na menší, zato zábavnější hříčku.

Pokud si holdujete v plošinovkách typu Cuphead, tak byste určitě neměli vynechat Pass the Punch. Svižná skákačka od dvacetičlenného týmu ze Sumo Digital má totiž vysoké ambice a nešetří na vlastních nápadech, stejně tak se inspiruje i jinými kousky.

Hned na první pohled mě Pass the Punch zaujal svým vizuálem. Podobně jako zmiňovaný Cuphead je stylizován do kabátku starších animáků. Tentokrát však nejde o 30. léta, ale o již barevně sytější a uhlazenější přelom osmdesátek a devadesátek. Díky ručně kreslené grafice a plynulým animacím tak má hra nostalgický nádech a působí jako tehdejší audiovizuální díla.

Přestože má hra klasický arkádový koncept, snaží se od konkurence odlišit a nabídnout vlastní nápady. Za zmínku určitě stojí kooperace. Jak už to u tohoto žánru bývá, můžete si zahrát ve dvou s kamarádem. A i když nemáte zrovna někoho po ruce, ve hře nehrajete nikdy sami. V režimu pro jednoho hráče vás totiž „na pozadí“ doprovází váš parťák.

Za něj v pasivním režimu, kdy vás v pozadí následuje, hraje umělá inteligence. Avšak pokud ho chcete zapojit do soubojů, už ho musíte ovládat vy. Nejde přitom o přepínání mezi dvěma postavami, ale spíš jakési rozšíření hratelnosti v režimu pro jednoho. Ve hře jsou totiž klíčová komba. A jestliže hrajete sami, můžete kombinovat své speciální schopnosti právě s druhou postavou. V singleplayeru můžete tak zkoušet spletitější herní styly než v kooperaci.

Co se týče hraní pro více hráčů, tak kooperace bude fungovat jenom lokálně. Vývojáři ji zatím neplánují skrze internetové připojení, takže se bude opravdu jednat o „gaučovku“.

Pakliže nemáte pamatováka jako já a všechna komba zkrátka hned nepoberete, Pass the Punch nabízí speciální basketbalový režim, kde si můžete trénovat všechny možné kombinace a následně vytvářet unikátní útoky. Různé schopnosti navíc nejsou jen o tom, aby udělily největší poškození, ale také ovlivňují fyziku ostatních herních jednotek.

Pass the Punch není totiž čistokrevná mlátička. Nejenže má každé kombo nebo úder jiné poškození, ale také manipulujete přímo s pohybem jak postav, tak objektů. Leckdy musíte překonat některé překážky právě díky kombu, které rozvine váš pohyb, anebo díky schopnosti, která dokáže přesunout velký barel, který vám blokuje cestu.

Ve hře máte momentálně na výběr z celkem čtyř kreslených různorodých šampionů. Každý z nich má přitom unikátní herní styl – ať už jde o ultimátní schopnosti anebo zmiňovaná komba. Tvorbu vlastního hrdiny vývojáři neplánují, ale zevnějšek již existujících hrdinů upravovat můžete. V průběhu hry totiž také sbíráte zlaté mince, za které si můžete koupit právě kosmetické úpravy.

Akční plošinovka má vyjít koncem letošního roku na PC, Nintendo Switch, Xbox One and PlayStation 4. A protože nejde o hardwarově náročnou hříčku, mobilní platformu tvůrci také nevylučují. Na hře už pracují přes sedm měsíců a finální verze, co se týče konceptu, by se od té gamescomové neměla nijak výrazně lišit.

Autor:
Studuju novinařinu, makám v marketingu a jím jinak.

Napsat komentář