GC 2019: České souls-like RPG Lost Hero čeká ještě dlouhá cesta. Kráčí ale správným směrem

Pokud naši ex-battleforce partu sledujete dlouhodobě, jistě jste už zaregistrovali české RPG od studia GoldKnights. Lost Hero je českým příspěvkem do žánru takzvaných souls-like titulů s pochmurnou atmosférou a velkými ambicemi. Jestli jich dosáhne, uvidíme nejspíše až za rok, v Německu jsem se ale dočkal rychlé ochutnávky. 

Jak jsem tak během prvních dvou dnů na Gamescomu velmi často procházel halou s číslem 3.2, mnohokrát se mi naskytl pohled na stánek Asociace českých herních vývojářů. Ve středu odpoledne mě pak konečně schůzka zavedla dovnitř této budky plné krajanů. Přivítal mě Pavel Jiří Strnad, který jako kdyby vypadl ze seriálu stanice History. Krom vikingské vizáže také stojí v čele vývoje (alespoň zdánlivě) středověkého RPG Lost Hero.

Pavel nijak neotálel a pustil mě k demu. V Kolíně nad Rýnem prezentoval nejnovější verzi hry. Ta obsahuje dva kompletně dokončené levely, další jsou v různém stádiu rozpracování. Hotový je soubojový systém, který se nijak nevyhýbá srovnáním s Dark Souls, což je dobře. Právě k prvnímu dílu kultovní série od FromSoftware mají souboje v Lost Hero nejblíže, stejně jako celková stylizace a atmosféra.

Co se týče dojmů z hraní, ty jsem si odnesl vcelku pozitivní. Z cooldownového čtyřlístku jsem měl k souls-like hrám nejblíže, přesto jsem se před autorem hry se svým nevelkým skillem cítil poněkud trapně. Ty úhyby jsou prostě moc krátké, já potřebuji dlouhé rolly! Přirovnání k prvnímu Dark Souls sedí, jelikož k němu má nejblíže tempem a plynulostí. To však není výtka, spousta hráčů právě z tohoto důvodu upřednostňuje DS1 před pozdějšími výtvory FromSoftware.

Během hraní mě upřímně překvapily dvě pěkně vypadající cutscény. Jedna z nich hráče vrhne do již probíhajícího konfliktu a je jen na něm, na kterou stranu se přikloní. S dostatečně vybudovanou kladnou reputací u některé ze tří ras na vás pak daná frakce nebude útočit. Je to právě systém aliancí, co Lost Hero tolik odlišuje od jiných soulsovek. Český titul má být obecně příběhově a systémově velmi komplexní, a z toho, co jsem hrál, nemám důvod tomu nevěřit.

Trochu skeptický jsem však k datu vydání. Podle Strnada by hra měla vyjít během následujících 365 dní. Pravda je, že většina systémových věcí je už ve velmi funkčním stavu, stejně jako soubojový systém, nicméně tým stále čeká výroba hromady dalších levelů a celkové vyladění hry.

Například HUD totiž stále působí poněkud pouťově a s případnými konzolovými verzemi seznam úkolů našincům notně nabobtná. GoldKnights zkrátka čeká perný rok, nicméně s nově rozšířeným týmem by práce na hře měly postupovat mnohem rychleji. Držím palce, a určitě se někdy podrobněji rozepíšu o dojmech z alfaverze, do níž jsem dostal přístup.

Hraju videohry, poslouchám divnou hudbu a nesnáším koprovku. Jsem závislý na Earl Greyi.

Napsat komentář