GC 2019: Týmová střílečka Caliber má dobře našlápnuto. Uchytí se ale mezi přesycenou konkurencí?

Wargaming už dávno nejsou jen tanky, letadla nebo lodě. Mezinárodní společnost v posledních letech upouští od jednotvárného portfolia a vrhá se na dosud neprozkoumané žánry. Vedle strategického Masters of Orion či aktuální diablovky Pagan Online pracuje také na týmové střílečce Caliber, kterou jsem si na letošním Gamescomu vyzkoušel. A o „další Rainbow Six: Siege“ opravdu nejde.

Když jsme si vybírali gamescomové schůzky, navštívit Wargaming stánek byla jasná volba. Přestože jsem nevěděl, jaké hry mě na prezentaci čekají, potkat se s legendárním Karlem Drdou je přece jen nabídka, která se neodmítá. Když mi Karel ale ukázal pro mě do té doby neznámý Caliber, byl jsem překvapen. A to příjemně.

Wargaming „stánek“ v byznys části Gamescomu.

Poslední, co bych totiž od tvůrců World of Tanks čekal, je týmová online střílečka. A ještě taková, která minimálně v mých prvních dojmech působí autenticky a bez stereotypních rysů. Nejvýraznější odlišností je hned samotná kamera. Na rozdíl od konkurenčních titulů vsází Caliber na kombinaci pohledu z první a třetí osoby – při pohybu vidíte svou postavu z pohledu třetí osoby a při míření zbraní se kamera přepne do pohledu první osoby.

Hráči tohoto žánru si tak díky jiné kameře zkusí trošku jiný styl. Kromě toho pohled z třetí osoby přispívá i k sympatičtějšímu obchodnímu modelu. Místo různých pay2win „serepetiček“ Caliber cílí primárně na kosmetické úpravy. A ty tady můžete provádět nejen na zbraních, ale právě i na samotné postavě.

Přestože je Caliber často srovnáván s taktickou akcí Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege, nejde o soupeře ve stejném ringu. Jasně, týmová spolupráce v něm je také klíčová, a když se náhodou vydáte na dráhu sólisty, hra vás rychle potrestá. Přesto má Caliber mnohem rychlejší spád, mise jsou svižnější a týmová kooperace musí fungovat za pochodu.

Hra nabízí jak PvE, tak PvP režimy. A jelikož je to taktická střílečka, nejde o žádnou masivní onlinovku. Vždy hrajete po čtyřech, ať už proti umělé inteligenci nebo čtyřčlennému týmu živých hráčů. Výraznou odlišností v Caliberu pak jsou i role. Ve hře jsou čtyři – konkrétně klasiky jako odstřelovač, zdravotník, útočník a podpora. Nicméně každý hráč má vždy jasně danou roli a nikdy nemůže mít identickou se spoluhráčem.

Ruská střílečka se navíc může honosit realistickým obsahem. Veškeré hratelné charaktery jsou totiž reálné speciální jednotky. Zahrát si můžete například za vojenské útvary jako americké Navy SEALs, polské GROM, německé Kommando Spezialkräfte či ruské FSB. Samozřejmě včetně všech jejich výzbrojí.

Dobrou zprávou je, že hru si zahrajete také na slabších strojích. Vývojáři z 1C Game Studios ho totiž tvoří v herní enginu Unity. A ten, jak je známo, je přívětivý i k neherním zařízením. Ultra realistickou graficku logicky tedy neočekávejte, ale o žádný vizuální paskvil nejde. Přirovnal bych to například ke Counter-Strike: Global Offensive.

Počítačová free-to-play střílečka Caliber určitě překvapila a za mě má zatím dobře našlápnuto. Zda dokáže oslovit dostatečný počet hráčů, si momentálně netroufám tipovat. Rozhodně ale stojí za vyzkoušení. Novinky o hře, přístupy do testování pak najdete na oficiálních stránkách.

Autor:
Studuju novinařinu, makám v marketingu a jím jinak.

Napsat komentář